Стандард 1. Структура студијског програма

Студијски програм садржи елементе утврђене законом.

Опис структуре и садржаја студијског програма са методама извођења наставе (највише 500 речи):

Студијски програм Предузетнички менаџмент је академски студијски програм првог нивоа студија у четворогодишњем трајању. Обим студија изражен ЕСПБ бодовима износи 240 ЕСПБ. Академски назив који се стиче је дипломирани менаџер.

Студијски програм Предузетнички менаџмент уско је повезан са савременим научним сазнањима у подручјима друштвено хуманистичких и техничких наука, психосоциологије, предузетништва и менаџмента. На основу анализе наставних планова у области предузетништва и менаџмента, пре свега, високошколских установа Западне Европе и САД, те искуства Факултета техничких наука у образовању предузетничких менаџера и експертске процене потребних знања инжењера предузетничког менаџмента у малим и средњим предузећима, социјалном сектору, државним институтцијама и организацијама, на универзитету, и посебно новим облицима удруживaња за потребе интернационализације, попут научно технолошких паркова, кластера, аутсорсинга, међународних мрежа, слободних и предузетничких зона у контексту рада и развоја дефинисана је следећа структура  и садржај програма:

Структура:

Студијским програмом су прописани изборни и обавезни предмети за одређену годину студирања. Опредељењем за изборне предмете студенти задовољавају своје сопствене склоности из подручја за које су се определили. Студијским програмом је предвиђено да су сви предмети једносеместрални, равномерно распоређени у 8 семестара. Сваки предмет носи одговарајући број ЕСПБ, који су на нивоу студијског програма углавном равномерно распоређени по предметима, при чему један бод одговара приближно 30 часова активности студента. Редослед извођења предмета на студијском програму је такав да се знања потребна за наредне предмете стичу у претходно одслушаним предметима. Додатне могућности избора су могуће кроз стручну праксу, где студент може дубље самостално да истражује неко менаџерско предузетничко питање, развије пословни план за нову органиазцију по свом избору, итд.

Садржај:

§ Менаџмент елементи програма истражују основне теоријске принципе и практичну примену кључних области као: организационог понашања, производног и пројектног менаџмента, стратегијског менаџмента, управљања променама, менаџмента развојем.

§ Предузетничка оријентација са основама предузетништва, предузетничком економијом, бенчмаркингом, привредним правом, корпоративном друштвеном одговорношћу и пословном етиком, јесу садржаји програма који треба да теоријским и креативним приступом обухвате могућности иницирања и развоја додатих вредности продукта приватних и јавних ентитета од стране по овом програму образованих инжењера преудзетничког менаџмента.

§ Суштина односа према задовољавању потреба крајних потрошача и клијената на домаћем и глобалном тржишту, са маркетингом, интернет маркетингом, ланцима снабдевања, као и статистичким методама у истраживању тржишта, питањима глобализације и конкурентности чини садржаје програма од суштинске важности за оријентацију и развој предузећа.

§ Финансијски менаџмент са основама рачуноводства, управљачким рачуноводством, примењеним књиговодством, чини садржаје неопходне за познавање финансијског система, тржишта, инструмената, и  биланса. 

§ Такође, посебна група предмета везаних за савремене информационо комуникационе технологије, електронско пословање, екологију, обновљиве изворе енергије, теорију одлучивања, одрживи развој, производне технологије и менаџмент квалитетом даје инжењерске садржаје неопходне за успешност предузетничких подухвата и пословно одлучивање менаџера.

§ Управљање људским ресурсима, лидерство и мотивација јесу садржаји програма који концентришу студиј на основни ресурс, самог менаџера, предузетника, иновативног лидера и вођу тима са интегралним компетенцијама, сопсобностима и знањем, неопходним за процесе предузетничког менаџмента.

Методе учења:    

Настава се изводи путем савремено конципираних интерактивних предавања, аудиторних, лабораторијских и рачунарских вежби. Вежбе се изводе комбинацијом метода "ex catedra" и "case",  израдом практичних семинарских радова и пројеката студената из оквира садржаја наставних предмета у предузећу. Део наставног процеса посвећен је стручним посетама производним, услужни предузећима, локалној управи, институцијама за подршку развоју предузетништва у финансијским и нефинансијским услугама, и другим организацијама.

Разумевање предмета и способност да се користи стечено знање и вештине ће бити подстицано кроз различите методе учења и стратегије попут:

§ Тимски рад, кроз комплетирање мањих активности студијских група, израду презентација одређених задатака, студију случаја у првим годинама студија, и сложенијих задатака  и комплетирања посебних инжењерско менаџерских извештаја заснованих на примерима из праксе развијених у студијској групи. Групни рад ће бити важан за развој улоге менаџера у будућој каријери студента.

§ Студија случаја, студенти ће се упознати са различитим случајевима из пословне праксе, одабраним према специфичним потребама студијског предмета, који одражавају реалност одлучивања и активности решавања проблема у данашњем пословном амбијенту.

§ Учење пред великим бројем студената, омогућава да студент буде део већег одељења судената, да учи да управља лекцијама велике групе кроз подстицање да изабере стратегије, претходно самостално припреми информације и садржаје, користећи информационе технологије, да дискутује посебне проблеме и комплетира задатке у малим групама, вежба, решава проблеме или ради у лабораторији.

§ Основно јесте да се студент оспособи да постане главни ресурс, који са собом носи знање и разумевање, да је охрабрен да развија и проширује постојеће способности и да вреднује своје учење претварајући то у свој радни стил.

У наставном процесу активно се прате светски и посебно европски токови у високом образовању и потребама земље, те у складу с тим, врше одговарајућа унапређења.

Студијски програм је усаглашен са европским стандардима у погледу услова уписа, трајања студија, услова преласка у наредну годину, стицања дипломе и начина студирања.

Услови за упис на студијски програм Предузетнички менаџмент су завршена четворогодишња средња школа и положен пријемни испит, дефинисани Правилником о упису на Факултет.

Евиденција:

Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције) - Прилог 1.1

http://www.ftn.kg.ac.rs