Стандард 4: Компетенције дипломираних студената Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне, научне и уметничке делатности. |
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи):
Савладавањем студијског програма интегрисаних академских студија ТЕХНИКА И ИНФОРМАТИКА студент стиче академски назив мастер професор технике и информатике и професионалне компетенције које обезбеђују квалитетно обављање професионалне делатности. Опште компетенције: · систематизована знања о основним подручјима професионалног деловања; · способности и вештине критичког осмишљавања, интеграције практичних и теоријских основа и истраживања проблема у радним процесима; · вештине ефикасне социјалне интеракције и систем тимских компетенција; · оспособљеност за континуирано образовање и изграђивање интердисциплинарног приступа проблемима; · спремност примене начела професионалне етике. Предметно-специфичне компетенције: · систем сложених теоријских и практичних знања и разумевање техничког и информатичког подручја: познавање производних процеса и технолошких система; знања, способности и вештине тумачења социјалних, етичких и еколошких ефеката управљања у техничко-технолошком подручју, и ефеката човековог рада у индустријским системима; коришћење софтверских апликација за израду докумената; програмирање у процедуралном и објектно-оријентисаном програмском окружењу; израда мултимедијалних садржаја, мањих база података, Интернет web страна; · вештине планирања и управљања процесима учења; · оспособљеност за развој, иновирање и примену савремених метода и облика учења и поучавања; · оспособљеност за примену и развој иновација у техничком и информатичком подручју и професионалном деловању; вештине унапређивања радног окружења и рада; · вештине интеграције сазнања различитих дисциплина и оспособљеност за коришћење теоријских знања за интерпретирање наставе и техничког и информатичког образовања.
Опис исхода учења (највише 200 речи): Општи исходи су усклађени са Стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја, као и са степеном развијености техничког и информатичког подручја у оквиру различитих технологија. СП ИАС ТИ омогућава да студент завршетком студија: · познаје систем, принципе, циљеве, исходе и стандарде образовања и васпитања; · прилагођава наставни процес и педагошке активности карактеристикама ученика; · формира и критички анализира систем сложених теоријских и практичних фактографских, концептуалних, процедуралних и метакогнитивних знања и вештина у области технике и информатике: приказује и објашњава производне процесе и технолошке системе, тумачи социјалне и еколошке ефекте управљања у техничко-технолошком подручју, као и ефекте човековог рада у индустријским системима; ова знања систематично уређује и преноси ученицима; · користи различите софтверске апликације; познаје процедуралне и објектно-оријентисане програмске језике, самостално креира софтверска решења и уме да поучава ученике како да програмирају у њима; креира и употребљава мултимедијалне садржаје; креира и одржава мање базе података и веб странице и поучава ученике у томе; · истражује проблеме у наставном процесу и препознаје истраживачке проблеме у различитим технолошким системима и радним процесима које представља ученицима; · креативно примењује једноставне технике и производне и информационе технологије у наставном процесу и раду са ученицима; · усклађује своју праксу са иновацијама у образовању и васпитању; · планира и управља процесима наставе и учења подстичући функционалне стилове и стратегије учења, програмира садржаје наставе и наставни рад; · планира и управља процесима поучавања и учења одраслих полазника; · разуме и планира социјалну интеракцију у наставним и ваннаставним активностима и користи технике успешне комуникације, укључујући и могућности ИКТ; · интердисциплинарно приступа анализи проблема (наставе и/или технике и информатике укљученим у наставу) и њиховом решавању, · користи један страни језик за унапређивање знања у предметној области и педагошким подручјима; · прати и евалуира наставни процес и наставни рад, способан је за саморефлексију.
|
Евиденција : Додатак дипломе - Прилог 4.1. |